Kosmologie

Kosmologie (astronomie)

Kosmologie nebo astronomie je "číslo v prostoru a čase". Slovo "kosmos/kosmos" pochází od Pythagorase, což znamená "řád" a "ozdoba". Řád znamená "uspořádání věcí ve vzájemném vztahu podle určité posloupnosti, vzorce nebo metody". Ozdoba znamená "přidání milosti, krásy nebo cti".

"Pythagorejci považovali viditelná nebesa za 'ozdobu' čistých principů, počet viditelných planet vztahujících se k principům proporcionální harmonie. Studium dokonalosti nebes bylo způsobem, jak zdokonalit pohyby vlastní duše. " Keith Critchlow

"Kosmos" sluneční soustavy byl tradičně studován. Pythagorejci našli hlubokou harmonii v geometrii a matematických poměrech oběžných drah Slunce, planet a jejich příslušných měsíců a lekcí, které nabízeli pro duchovní evoluci lidských bytostí.

Christopher Bamford píše: "Kosmos je ten božský, opravdový a krásný řád, který je harmonicky spojen svazky přátelství, vzájemnosti a náklonnosti či soucitu. Pythagorský filosof se tedy snažil sladit své bytí, sjednotit své myšlení - i když toto jsou jedna, ne dvě - s myšlením a zdroji kosmu, tj. Bohů, čísel nebo archetypů. [Přesto] Kosmos je mnohem víc než jen vesmír. Obsahuje myšlenku krásy, řádu nebo dobra a strukturální dokonalosti, kterou bychom mohli nazvat pravdou. To vše drží pohromadě předchozí zásada jednoty, která se projevuje jako Kosmos - jedna masa života a vědomí jako Corpus Hermeticum řekne - stane se učením harmonie, soucitu a příbuznosti všech věcí - univerzálním vzájemným vztahem a vzájemnou závislostí: harmonií ... a božským řádem, sám o sobě nesrozumitelným, ale předsedajícím všem věcem.

Při procházení kosmickým jádrem se budeme podrobně zabývat všemi čtyřmi těmito studiemi Quadrivium.

Platón je jedním z nejznámějších mluvčích pythagorské filozofie, přesto byl Platón komplikovanou postavou-elitou, která rozvracela pythagorejské hodnoty a snažila se prosadit totalitní společnost a s ní spojenou filozofii na lidstvo. 

Pythagoras patřil ke starší, mystické a jogínské tradici, zatímco Platón, využívající stejný soubor znalostí, začíná cestu individualistické filozofie a kontemplace. Platón také zdůraznil důležitost noetické myšlenkové říše nad somatickou fyzickou říší. To v Pythagoreanismu neexistovalo, protože Pythagoras pohlížel na harmonii mezi oběma stejně důležitými říšemi jako na důležitější než zdůrazňovat jednu oblast nad druhou.

Platón však zdůraznil důležitost Jednoty: "Každý diagram a soustava čísel a každá kombinace harmonie a souhlasu revoluce hvězd musí být zjevena jako jedna ve všem tomu, kdo se učí správným způsobem a bude projevilo se, pokud se člověk správně učí tím, že sleduje jednotu ; protože nám bude zřejmé, když přemýšlíme, že existuje jedno přirozené pouto spojující všechny věci. " Platón, Epinomis

"Pythagorejský étos nezbytnosti souběžného pronásledování Pravdy, Krásna a Dobra byl hluboce a integrálně přenesen ve slovech Platóna a stává se připomínkou, když se pozastavíme nad tím, že existují alespoň tři základní aspekty našeho přírody, která vyžaduje výživu. Existuje tedy naléhání na současný zájem o všechny tři hodnoty, aby byla zajištěna vyvážená strava. Naše mysli vyžadují Pravdu, naše hodnoty vyžadují Krásu a naše celistvost neboli oduševnělost vyžaduje nejvyšší Dobro ... Tři hodnoty, které jsou vždy pravdivé a podporují život. "6

"Pythagoras cestoval do mnoha center starověké kultury a posvátných znalostí, přesto vytvořil rituál a praktikoval jedinečně své vlastní, vhodné pro svůj lid a věk." Není na nás, abychom dělali totéž? Určitě můžeme také cestovat do chrámů a studovat tradice posvátného poznání, ale nesmíme také zvládnout znalosti a metody našeho věku? " ~ Arthur Zajonc

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky